۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷

جانشین وزیر بهداشت عنوان کرد؛

توجه دولت به پزشک خانواده و نظام ارجاع

توجه دولت به پزشک خانواده و نظام ارجاع

ساری- جانشین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است و باید مشکلات پیش روی آن رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جعفریان بعدازظهر چهارشنبه در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را جزو دانشگاه‌های بزرگ کشور یاد و خاطرنشان کرد: حوزه سلامت کمترین نگرانی در همه بحران‌های کشور بوده و این جای بسی امیدواری است.

جعفریان ادامه داد: دانشگاه مازندران ۲۶ بیمارستان با ۳ هزار تخت دارد که حاکی از تصمیمات اشتباه گذشته است و بعید می‌دانم بیمارستانی با تخت زیاد چندان در حوزه دولتی، اقتصادی باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت تصریح کرد: انتظاراتی از دانشگاه‌ها وجود دارد که باید بیشتر توجه کرد و باید ذینفعان داخلی ما راضی باشند زیرا اگر رضایت آنان کسب نشود قطعاً رضایت مردم نیز سخت حاصل می شود و تمام هدف ما رضایت‌مندی مردم است.

جعفریان اشاره کرد: پزشک و پرستار ناراضی نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم دهد.

جانشین وزیر بهداشت افزود: در شرایط کنونی انتظار اینکه از دولت بودجه عمرانی بزرگی داشته باشیم وجود ندارد و چنین انتظاری محقق نمی‌شود و می‌توان از ظرفیت خیرین بهره برد و اگر خیرین ورود نکنند ما برون رفت از شرایط نخواهیم داشت.

جعفریان تصریح کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی با مشکل بودجه مواجه است و لذا باید از ظرفیت خیرین در تکمیل پروژه‌های درمانی بهره ببرید.

مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه ویژه به حوزه سلامت داریم و دلیل آن آشنایی رئیس جمهور به این حوزه است ادامه داد: پزشک خانواده و نظام ارجاع مورد توجه دولت است و باید نظام مسائل و مشکلات احصا شود.

جعفریان بیان کرد: حوزه سلامت یک حوزه فنی است و سیاسی نیست و نباید آن را مسائل سیاسی کرد و اینگونه عمل نکنیم نفعی به کسی نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: حوزه سلامت، چپ و راست و جناح نمی‌شناسد و دکتر رضایی با این نگاه، تیم خود را تکمیل کند.

مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت مطرح کرد: بیمارستان‌های نیمه کاره چالش استان است و باید بار مراجعات درمانی را در کنار پیشگیری به جلو ببریم.

این مسئول ادامه داد: باید منابع به صورت متوازن میان بهداشت و پروژه‌های بیمارستانی توزیع شود.

کد خبر 6266529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha